PÅSK!

Påskhelgen har varit bra. Började skärtorsdagen med det traditionella påskfirandet på min gamla dagisavdelning Marängen. Vi var påskgummor och dansade och sjöng in påsken. Härligt med alla små söta gummor och gubbar! Hann med det årliga påskbordet oxå... Mums!

Långfredagen tillbringades i Ässjö i Hassela med den ack så traditionella anglingen. Grabbarna intog position redan 05:30 medan jag tyckte jag var väldigt duktig som anslöt vid 08:30. Dåligt fiske men humöret var på topp! Första klunken alkolhol intogs väl vid 06:30-tiden tror jag.... Dock inte av mig som fick agera chaufför som alla de andra flickvännerna. Enda skillnaden var att de antingen ammade eller var på smällen, och vad hade jag för ursäkt? Ingen.... Men, men jag fick mysa med Thyra i alla fall... =)
Blev grillning till lunch, synd bara att vi tajmade så dåligt att den värsta hagelskuren kom just då. Riktigt trevligt hade vi i alla fall och dagen avslutandes på hotellet med After ski/angling och klackarna i taket!
Middag hemma hos Pärs föräldrar satt fint innan vi rullade hemöver.

image12

Hela gänget på isen


image13

Lars myser med Spira, eller var det tvärtom??

Påskafton tillbringades för Pärs del på jobbet och för min egen del i backen i Hassela. Riktigt skönt väder då vi fann lä intill husväggen vid hamburgeriet. Jag tror jag ledde med tre åk på hela dagen.... Men det viktiga är ju inte att delta, eller hur var det nu?????
Kvällen kom och det var party hemma hos Tina på Djupegatan innan vi spatserade ner till Radjos. Mycket positivt att de hade styrt upp kö-systemet denna gång och att vi slapp uppleva en "Juldagen nr.2".
Vi hade riktigt skoj med både mingel och dans och dricka i överflöd, för vissa i alla fall......
Vid 01:30-tiden började Pärs mage längta efter korven som såldes utanför Stadt så då gick vi hemåt. Åt ju givetvis korv oxå.... Pär helgonförklarade den lilla korvmannen både en och två gånger.... Att man kan bli så lycklig över räksallad och rostad lök??

Dagen idag, påskdagen har spenderats i sängen till syrran ringde och väckte oss vid 11:30 och tur var väl det. Låg i soffan som en slakt till ca 14:30 då Hanna.A och Oscar kom och hälsade på, trevligt! Det är inte varje dag.... Inte så konstigt heller då de bor 92 mil söderut.
Nu befinner vi oss i Sanna hos systeryster och Per och har blivit bjudna på middag, så himla fantastiskt gott var det! Nu blir det väl sällskapsspel och soffläge resten av  kvällen.
Känns underbart skönt att man är ledig imorn oxå. Då ska vi på kalas för Åsa som fyller 35 år. Hurra, hurra!!!

Ska lägga ut bilder såsmåningom, I promise.

Adjöken!

Kommentarer
Postat av: Cicci.

Gud så mysigt det såg ut. Jag var i Dalarna, tror du att dom hade någon is där? Icke. Hoppas du har det bra. PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback