Den lilla röda stugan....

Nu har det gått alltför länge sedan jag/vi var i vårt lilla hus. Så himla mycket annat man oxå ska hinna med och sen en massa jobb på det oxå, men förhoppningsvis kommer jag få åka dit en sväng i mitten av veckan, längtas!

Igår inhandlades kaklet som Pär (med hjälp av Henrik) ska sätta i köket innan sommaren/hösten är slut hoppas jag.
Det är vitt och 10x10 cm, kommer bli kanoners tror jag, fräscht och rent. I like!



Såhär såg det ut en gång, men nu är alla foder runt dörrar vita, även golvlisten. Och det aprikosa kaklet ska snart bytas ut.



Renovering pågår.... Kablar all over the place och väv på gång.


Väven målad och den fina bården på plats!


Är det inte vackert så säg? Jämför dessutom med mörkgrönt sjögräs som det var innan. Sweet!

Nu är det bara kaklet som ska dit, vilket jag tyvärr inte kan fixa på egen hand. Eller vem vet.......?
Sen ska jag slipa och måla om skåpsluckorna i nån skön färg, sen så tror jag att det pretty much är fulländat.
I köket i alla  fall....
Jag älskar vårt lilla hus! En helt annan känsla att få pyssla på något eget.

Utan min fantastiska bonuspappa Jonnie hade det här aldrig varit möjligt, (hade i alla fall tagit mycket mer tid och ekonomi) tusen och åter tusen tack!
Undrar vad nästa projekt blir.....? =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback