Lättare och lättare - my ass!

För att summera dagarna efter den fantastiska tisdagen då jag med inte alltför stor möda orkade springa 4,4 km:

Onsdag: Jobbade 15:15-21, innan det var jag upp på sjukhuset och lämnade blod. Det var dags igen nu, otroligt att fyra månader går så fort..... Men det känns bra att göra sin goda gärning liksom. Blev så trött efter det att jag sov från och till på soffan med "Day's of our lives" i bakgrunden ända tills det var dags att åka till jobbet, härligt.

Torsdag: Klockan ringde 5:50 men jag snoozade väl till ca 6:20 innan jag tog mig ur sängen. Masade iväg mig på jobbet till kl 7:00. Fick en himlans masssa gjort på morgonen, skönt att va ensam med radion på kontoret och va lite effektiv "bakom kulisserna" så att säga. Slutade 17:00, for hem för en dusch och ombyte, kl 18:30 mötte vi upp syrran & Per och mor & Jonnie på Texas, dels för att det är så trevligt att gå ut och äta tillsammans och dels för att fira att Pär fått semester igen. Vi åt tills magarna stod i fyra hörn typ, mycket trevligt och gott.
Tog kaffe efter maten hemma hos oss i rövarkulan (vår lägenhet är hemsk just nu) och killarna kollade på lite jaktfilm.

Fredag: Pär ledig, sovmorgon tillsammans, mysigt! Det var inte igår.... Gjorde sen frukost och for på jobbet till 10:30, Pär var till tandläkaren 13:00 och gjorde inte många knop efter det, stackarn. Han tog sig  dock iväg till Hassela på kvällskvisten. Jag slutade 19:30. For till syster och Per en sväng, åt varma mackor, mums!
Hemma vid 22:00, surfade min dagliga dos och somnade sen framför tv'n.

Lördag: Idag har Hanna varit ute och sprungti igen. Men ack så jobbigt det var! Trodde det skulle bli lättare andra gången med icke, mycket jobbigare!!! Tog mig i alla fall runt maln-rundan med två hämta- andan-pauser.
Börjar jobba 13:00 så nu ska jag bara snygga till mig lite innan jag beger mig. Slutar 21:00 och ska förhoppningsvis få gå en promenad med T då. Om hon inte hinner måla klart sitt vardasrum och åker till stugan, hoppas hon sölar lite... Hi, hi!

Imorgon söndag: Sista dagen på ICA innan Turkiet! Längtar, längtar, längtar...

C ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback