Sol, sol jättesköna sol

Igår och idag har jag varit ledig, lovely!
Gårdagen tillbringades i Hassela. Först på Tessan och Henriks veranda med gofisen Thyra som badade och badade i sin pool.
Senare i stugan då målning och bära ved stod på to do-listan.
Målade först inne, sedan bar jag lite ved innan Mats kom och tog över. Plockade även röda vinbär innan de blev för övermogna, det var verkligen dags nu.
Tog en sista strykning på målningen i köket innan jag målade ute andra gången.
Hann med ett bad i sjön oxå med Spira mellan strykningarna, underbart! Det var härligt att bara få va med sig själv och gose-vovven som alltid tycker att jag är bäst. =)
Lugn och ro och bara glada tillrop, kan behövas ibland för att ladda batterierna, som jag personligen tycker borde finnas i utbytbar form.... Hängmatan är min nya bästis i stugan.

Grillning (fläskfilé och couscous-sallad) med Tess och guddottern på kvällen. Sockret och jag plockade lite mer röda vinbär på deras buskar (som är gigantiska) och gjorde paj till efterrätt, mums! Pär, som varit på skjutbanan, kom lagom till efterrrätten.

Idag såg vädret lite tveksamt ut till en början men jag tänkte, äh vad f*n, man kan ju inte va inne på sin sista lediga dag, så jag cyklade till familjen Ekvall-Ljung för pool-bad. Helt underbart!
26-27 grader i poolen och solen kom ju precis när jag oxå anlände, timing is everything!
Legat på gräsmattan/i poolen precis hela dagen. Gjorde ett avbrott för lunch på Maln-restaurangen med P-A och Tildan, härligt! Lite vardagslyx behöver man med  jämna mellanrum, det livar upp.


  


Nu väntar en skön dusch efter en svettig, men otroligt härlig dag i solen. Imorgon: jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback