Vin, snacks och Yatzy

Nu har mitt jobbmaraton nr. 1 haft sitt startskott. Efter två dagars ledighet börjar nu helvetesveckan, dock den sista för mig i Kvantum-kapitlet, i alla fall för det här året. (För alltid hoppas jag).
Anledningen till att det över huvud taget funkar att jobba 10 dagar utan uppehåll är att när jag klarat av denna period ska få åka en vecka till solen med mitt pyre!
En vecka, utan några måsten what so ever, förutom eventuellt ett turksikt bad. En vecka med god mat, dryck och härlig värme och mycket bad, hoppas jag. Längtar!

Igår var det lördag och jag klev upp runt 6 för att va på jobbet 7. Mycket folk hela dagen, full rulle är ett mildt uttryck.
Men dagen gick fort och jag fick ju gå hem redan 14:30, lovely!
Pär jobbade till 15:00 och for sen till Hassela för att träna Spira i skogen och röja några älgpass inför hösten.
Jag käkade middag hos mor och Jonnie på maln tillsammans med syrran och Per, mycket gott och trevligt.
Sedan bar det av till Tina där det var tjejmys på balkongen med rosévin, rött vin, drinkar, massor av tilltugg och Yatzy. Jag kom inte sist i Yatzy-turneringen och hela kvällen var jättemysig.
Mycket  skratt, prat om sommaren som varit och hösten som är på intåg.
Fniss, lite skvaller och en jättehärlig stämning då de flersta frågetecknen om livet och vad som komma skall rätades ut.
Jag vet numera att jag aldrig kommer behöva va arbetslös (ha, ha!), att man bland sina vänner har mer gemensamt än man nånsin kunde tänka sig och att jag kommer få åka på en tjej-resa till våren, och eventuellt även innan jul, toppen!


     

Idag är det söndag och vad ska Hanna göra? Svar: jobba såklart!
Men inte förrän 14:30 så innan dess hade jag tänkt försöka komma mig ut och springa, men jag kanske tar tag i det imorn, ny vecka. Det är ju trots allt söndag......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback