För mycket på för kort tid....

Just nu är det inge kul att va Hanna U. Eller jo, det är roligt oxå, stundvis, men mest tycker jag att det är tugnt nu...

Jag önskar att dygnen bestod av ca 35 timmar i stället för 24 och att det fanns extra minnen att köpa när ens eget inte räcker till. För det gör absolut inte mitt just nu.
Julen är nära - skönt, tycket säkert många. Några dagars ledigt och vila. Inte för mig.
Vi ska mellan imorgon, mån 10/12, och fram till jul prestera ett PM inför vår stundande uppsats, en artikelgranskning av inte mindre än 3 veteskapliga artiklar, ett reflektionsprotokoll på en bok om vetenskapsteoretiska grunder (väldigt inspirerande - inte!) samtidigt som vi ska närvara i skolan på föreläsningar samt hinna äta, sova och gå på toaletten där emellan..... Jag är inte längre positiv.

De små ljuspunkterna finns trots allt där och det är himla tur. Fast även om mycket är roligt så blir det oxå stressigt när tiden inte räcker till som man skulle vilja.
Mitt stundande ledarskap i aerobics på F&S känns jätteskoj, men jag hinner inte med allt just nu! Glädjen som det för med sig kommer liksom inte till sin rätt i min just nu stressade och pressade tillvaro. Då blir även det jobbigt på nån underligt sätt. Aaaahhhhh!!!! What to do?

Jag säger återigen (precis som jag sagt hela hösten); klarar jag höstterminen och tiden innan jul utan att bli galen, då klarar jag allt!

Ja, ja lite självömkan blev det idag men jag måste på nåt sätt försöka förmedla min känsla av otillräcklighet.
Det finns andra personer i min närhet (en speciellt) som har det sju resor jobbigare, inte ens jämförbart, så i jämföresle med det borde jag enbart vara tyst och inte klaga. Men mitt liv är jobbigt för mej på mitt sätt.....
Jag önskar bara att jag hade (ytterligare) lite mer tid som jag kunde ägna åt denna person som jag önskar allt gott i livet och inte att det ska va som det är nu. Livet är orättvist och det hatar jag!
/H


Längtar tillbaks....

Kommentarer
Postat av: Wallin.

Hej! Jo jag har varit i Falun två gånger, men båda innebar tandläkarbesök. Fy sjutton vad jobbigt med allt för dig under jul. Men det löser sig alltid. Kraaam!

2007-12-10 @ 13:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback