Ja, snö!!! - Nej, regn....

Så kom äntligen den härliga snön som förvandlade hela Hudiksvall till ett härligt, jullikt, vitt vinterland. Tänk vad lite snö kan göra. Allt blir så rent (ett tag i alla fall), mysigt och mörkret är inte lika mörkt längre. Perfekt för att få in den där sista gnuttan julstämning i kroppen, lagom till första advent.

Men sen blev det pannkaka av alltihop.
Igår kom regnet som med all sin kraft tog nästan all snö ifrån oss och lämnade gröna gräsmattor och svarta, skitiga vägar efter sig. Bra, skitbra!
Så vad som för några dagar sedan såg ut att bli en perfekt, vit och vinterlik julskyltning blev istället en grå, sur och smutsig dag med regnet hängande i luften. Fy fabian, som mormor skulle ha sagt!

Min helg har trots gräl med vädergudarna varit mycket bra.
Fredagen bjöd på sovmorgon. Sedan till F&S för att slipa på det sista på mitt ae-pass. Är klar nu och det kommer bli kalas!!
Pär var ledig och spenderade dagen (ensam!!!) i Sundsvall för julklappsinköp. Han köpte även ett par nya dans-/aerobics-/träningsskor till mig som jag letat både i Falun och Gävle. Weeii!!!
Kvällen spenderades hos syster och Per med tacos och Idol. Mysigt.
Inte lika lång sovmorgon blev det på lördag. For till mamsen och J runt 10:00 för att dona med lite julmat då alla vi "barn" var bjudna dit på bröllopsdags-/andventsmiddag.
När första middagen var svald åkte vi vidare till Tina för nästa middag = flytthjälpsmiddag.
Pär började om på trerätters, medan jag bara fixade för- och efterrrätt.
Rött  vin, lite musik och en massa prat gjorde lördagskvällen toppenbra och jättemysig.
Det var längesedan "gänget" var samlat och det var jätteskoj att vara tillsammans igen. Vi saknade Micke.E dock....
Idag, söndag, blev det sovmorgon igen.... Pär har jobbat på em och jag har varit barnvakt till Makrina och Kine - mysigt & kul!
Hann ner en sväng på den urtråkiga, regniga julskyltningen oxå, men det var ingen lång visit.
Nu har vi ätit och soffan hägrar för resten av kvällen. I like.

Bjuder på en bild på mina nya älsklingar, nya skorna:

image141

Kommentarer
Postat av: Wallin

Jag tycker att du verkar som en sån vuxen och mogen kvinna. Det är ganska bra betyg du! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback