Torsdag

Torsdagar har alltid känts rätt meninglösa tycker jag. Som en transportsträcka till fredag liksom. Men nu har saker och ting satt i nya perspektiv sedan man blivit skolflicka. För nu när man pluggar på högskola (vilket lärarna ständigt tjatar om att man gör) så kan tydligen vad som helst hända. Som t.ex. att vi har obligatoriska, schemalagda klinikövningar VARJE lördag i drygt en månads tid (!!!) Det bör även tilläggas att vi går vardagkvällar oxå, mellan 17-20 ungefär 1-2ggr/vecka, kul! Eller inte......
Rätt roligt och intressant kan det faktiskt va ibland, men jag ttycker det är slitigt att inte få va ledig på min lediga tid.

Så nu vill jag faktiskt att torsdagen ska va riktigt seg och vara så länge det bara går, allt för att hålla mig borta från lördagen så länge som möjligt.....
Jag packar då min svintunga väska och tar 7-tåget till Gävle, bättre än till Falun iaf, och pluggar 5 timmar.
Kommer hem trött som en slakt vid 15-tiden och ska då förhoppningsvis ha både ork och lust att hitta på nåt trevligt på lördagskvällen, yeah right! Brukar oftast sluta med att Hanna aomnar i soffan vid sådär 21-tiden.....

Ja, ja nu har jag fått beklaga mig lite, så nu känns det faktiskt lite bättre.....

Tiden går ju rasande fort, det har man ju upplevt rätt ofta under studietiden, men ibland far man några depp-dagar. Kan va lite skönt oxå att ha något att jämföra med när det sedan känns lite lättare.

Nej, nu måste vovven få komma ut och kissa.

Ciao!

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback