I sommarens soliga dagar

Hejsan, svejsan! Är lite kass på att uppdatera såhär i sommartider, men jag är inte inne vid datorn särskilt mycket nu så att säga....

Jag jobbar och jobbar och jobbar.... Men nu har jag faktiskt varit ledig tre hela dagar, fantastiskt skönt!
Vi har givetvis varit i stugan och myst och donat. Kom upp på fredag och då blev det mest soft.
Tog en promenad med Tessan och Henke och trollet till Pelle och Ankis stuga i det härliga, men växlande vädret.
Senare på kvällen grillades det hamburgare i samma sällskap, vin och whiskey dracks och Pictionary spelades.
Tessan och jag vann (så klart) och vi hade väldigt, väldigt trevligt.


     

På lördagen kom syrran upp en sväng. Vi letade reda på en lite strand där vi var alldeles själva. Oturligt nog gömde sig solen lite då och då bakom några moln, men lite fick vi se den. En skön dag.
Grillat till middag och sen en fisketur på den spegelblanka Ässjö-sjön avrundade dagen på ett toppen-vis.


  

Söndagen bjöd oxå på sol, fast de hde lovat annat, så det var toppen. Pär och jag for till "Storsand" och solade och badade en stund. Lunch på golfrestaurangen och sen en eftermiddag i hängmattan, helt underbart!


        

Nu är det måndag och vi har just anlänt till stan igen. P är på väg til tandläkaren och jag ska snart åka och jobba.

Även om jag längtar till en sommar då jag oxå ska få njuta av semester, så känns det lättare att gå och jobba när man haft en sån mysig helg som jag har haft....

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback