Dop, grillat och vedklyvning

Nu har helgen jag väntat på en längre tid gått. Allt har varit toppenbra och dopet gick som en dans. Tösabiten var glad och nöjd hela tiden och skötte sig exemplariskt, gudmors jänta!
En jättetrevlig dag som till middag på grillning och premiär för middag ute med trädgårdsmöblerna i stugan, härligt! Jag älskar sommaren...


                    

             


Kvällen avslutades hos Henke och Tessan med goda drinkar, trevligt sällskap och en ursöt "djurkompis" som mosade malar mellan tumme och pekfinger.... =)

Söndagen började otroligt effektivt och bra. Micke kom och lagade vår blandare i köket så nu kan man åter spola vatten där utan att det läker i typ 45 min efteråt, toppen! Tack hjärtat!
Sedan ville Pär åka ut med båten och fiska men efter att jag talat hon "till rätta" blev det vedklyvning på schemat istället. Uträtta saker = me like!
Det gick ju toppenbra. I ca 20 minuter tills Daniel kom och ville ha kaffe, trevligt. Sedan blev jag hungrig (ovanligt) så då blev det grillad korv med bröd till lunch. Medan Pär kockade provade jag att klyva lite, och ta mej tusan, jag var het! Och kul var det oxå!
Vi åt och tog sen en promenix i Ässjö med vovven, skönt.
Hemma igen fick Pär gå in och diska och dona så tog jag tag i veden som var okluven, I rock! Efter ca en timme, svettig, med blåsor i händerna och en allmän otrevlig smärta i rygg och armar bestämde jag mig för att det fick räcka. Men himla mycket ved blev det och det behövs i höst och vinter.... Jag är duktig.

    

Middag hos svärföräldrarna som är de bästa innan vi tuffade hemöver.
Imorn är det dags att börja jobba, det kommer bli bra. Jag ser faktiskt fram emot det. Undrar hur länge....??

Kram! /H

Kommentarer
Postat av: Anna

Duktig tjej du Hanna och stark också;-) Bra jobbat.
Så bra att det gick bra på dopet, hon är så söt. Hoppas det gick bra första dagen på jobbet idag.
Kram

Postat av: kepsen

förstår att du kallar din pär
"hon" hänvisar till citat "Sedan ville Pär åka ut med båten och fiska men efter att jag talat HON "till rätta" blev det vedklyvning på schemat istället."
när han först skippar fisketuren och sedan diskar och låter en tjej klyva ved?! wtf?? *skratt* inte okej alltså

2007-06-19 @ 16:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback