En dag i huvudstaden

Just nu befinner jag mig i en mysig studentlägenhet på Roslagstull i Kungliga huvudstaden.
Ska senare under dage bege mig mot centralen och sedan vidare mot Värmdö och F&S aerobics/step-kurs tillsammans med Pernilla som kommer med tåget 17.30.

Har spenderat ett dygn nu i Sthlm med min goda vän Maria, gårdagen var något av en heldag kan man säga.
Bröjade med att jag fick se hennes nybyggda fina lägis vid KTH. Lämnade väskan och sedan bar det av till fots mot Odenplan för lunch; SUSHI! Hittde ett litet men mysigt hak och mumsigt var det vill jag lova.

Sedan bar det av mot city och lite shopping. Maria var i desperat behov av stövlar och jag skulle inte ha just nåt alls, var det tänkt.
Så blev dock inte fallet. Hanna kom hem med ett par "gå ut-skor" (pumps) och en bra och rymlig väska. Maria kom hem med nothing. Hur gick den ekvationen ihop???

Svirade om för att gå och träna på F&S Kungsholmen. Sjukt mycket folk! Det är man inte precis van vid från little Hudik så att säga.... Men roligt var det, kul att inspireras av andra föreningars "stil" och framförallt att det var en manlig ledare, sånt gillar vi, händer inte så ofta......

Hem och duscha, delade en flaska vitt, fnitter och tjejprat innan vi tog buss till slussen för att vidare promenera på söder till en mysig krog där en sen men god middag intogs - med ytterligare lite vin. =)

Hemma nån gång mellan 24-01, tjejprat i sängen innan vi slocknade som ljus.

Idag är det grått och tråkigt väder här. Maria är åter ute på stövel-jakt medan jag softar vid TV'n/datorn och ev ska plugga lite när M ska på seminarium kl 13:00-15:00.

Ikväll beträder jag Friskis&Svettis-bubblan för de närmaste fem dagarna, see you then!

Pyret: Jag älskar dej och längtar tills jag får komma hem till dig igen! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback