Helgen som gick

Så var det söndag igen och imorn börjar en ny vecka. Nu är min praktik på Folktandvården slut och på tisdag åker jag till Falun för att åter komma in i de gamla gängorna som student på högskola.
Lite gruvsamt, men samtidigt skönt med vardag och roligt att träffa alla igen.

Helgen har varit lugn och skön och mest spenderats i stugan.
Det var dags för torpet att bli "vintrat" och få lite adventsstämning över sig. Det är en vecka kvar, jag vet, men nästa helg har vi inte möjlighet att åka upp så vi tjuvstartar lite. Och med tanke på att jag läre va väldigt sen med adventsbestyren här hemma så känns det lite skönt att va klar i god tid på ett ställe i alla fall.
Vin har även donat med lite praktiska saker så som vatten och el. Det är lite styr och pyssel som en fastighet för med sig, men det är tur att man har "kunnigt" folk omkring sig. =)
Så medan killarna fixade med vattentankar och ventiler har jag tagit fram advetsstakarna och gjort mysigt!

     

Har även hunnit med att träffa mitt hjärtegryn, Thyra. Mamma Therese ville byta gardiner och göra lite advetsfint hon oxå så då gick Thyran och jag ut i den nyfallna snön och roade oss på bästa sätt - pulka!!!
Thyra älskar att vistas ute och jag tror pulkan är lite av en favorit just nu.
Vi hade jättemysigt och var ute en stor del av förmiddagen så mamma och pappa fick tid att dona med lite annat. Hon är så härlig mitt lilla socker, otroligt att hon börjar på dagis snart...... Stortjejen!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback