Dags att summera

Hej hopp i lingonskogen!
Ja, uppdatering sön eller mån, det var ju bara att glömma. Ska försöka summera helgen och veckans första dag så förstår ni varför.

fredagen hämtade jag tösen i Bergsjö. Vi hade en jättemysigt eftermiddag och kväll med lek i sandlådan, lekstugan, gungorna och sen middag och lite TV-mys och dusch innan bruden slocknade som ett ljus.

Lördagen började med en liten utflykt ner till sjön här bakom vårt hus. Det tyckte bruden var skoj vill jag lova. En hink, spade, en sjö och sand kan verkligen vara paradiset för barn fick jag lära mig i helgen.
När vi båda var lagom genomblöta var det dags att gå hem för ombyte och lunch.
Eftermiddagen lektes och busades bort på Buspalatset tillsammans med Julia & Tilda. Oj, vad roligt det var!
En trött Thyra (och Hanna) åt sedan middag och stupade i säng efter en fullspäckad dag.

söndagen myste vi bara hemma ute på gården i solskenet. Lite sandlåda och lite gungor var precis lagom för både Thyra och mig.
När vi ätit lunch och tösen sovit middag var det dags att fara mot Bergsjö igen till Thyras mormor och morfar.

Glad med lite trött efter en mysig helg med skruttan kröp jag i säng rätt tidigt på sön-kväll...
Vaknade med magont och illamående vid 01:30. Grattis Hanna, du har fått magsjuka!
Sprang upp ca en gång i halvtimmen och kräktes som en galning mellan kl 02:00 och 07:00 typ, inte kul.......
Så gårdagen spenderades mest sovandes i soffan kan jag lova.
Kändes som att tåget kört över mig. Ont i hela kroppen och så otroligt svag. Att gå till köket för att hämta lite vatten tog typ 10 min. Måste även stanna föra att sätta mig ner på vägen för att inte svimma. Blä!

Men idag är jag piggare. Efter en dusch och en god nattsömn är jag på bättringsvägen så imorn blir det jobb igen.

Det var min helg och måndag...

Så då var snart två dagar av denna vecka borta.
Har även en kräftskiva att planera inför så stressen kryper sig inpå vill jag lova..... Men, men det ska väl ordna sig den här gången oxå.

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback