Semester är det ljuva livet....

Jag har upptäckt en ny passion i mitt liv; semester.
Att få va ledig och få lika mycket betalt som när man jobbar måste va bland det bästa som finns.
"Hallå, har hon fattat det först nu?" Nej, men jag har aldrig i mitt liv, förrän nu, haft riktig semester. Har man inte jobbat på sommaren så har man varit ledig - och fattig.
Semester är något helt underbart.

Nu har hälften av min semester gått. En vecka alltså och en vecka är kvar.
Det som uträttats och gjorts under semestern är i stora drag; målat dörrfoder och trösklar, bytt innerdörrar - fint!, målat vår byrå vit - fint!, Pär har gjort klart hundgården - mycket bra! och sist men inte minst, vovven har flyttat hem! Vår lilltussa...

Det som återstår är att inreda kontoret och få det iordningställt. Sen ska vi bara njuta av de sista lediga dagarna innan jobbet börjar igen. Men - jag börjar kl 11:00 på måndag, lovely!

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback