Freeedag...

...igen.
Sist var det måndag och nu är redan veckan slut. Hej vad det går! Snart är det julafton.

Den här veckan har jag tränat på mer än mitt eget pass. Var på Lisas i onsdags och det var inte igår. Har inte hunnit med så mycket mer än mitt eget pass nu en tid men det är ju så kul att gå på andras oxå.
Handling och städning och hårklipppning på Pär har det oxå blivit. Plus lite barnvakt åt brudaran igår, men det var bara trevligt.

Idag jobbar jag till 16:00 och även imorn lör, dock bara 8:30-13:30 då.
Sen är det JULLE goes ABBA som gäller hela em och kvällen. Tippar även på hämtmat efter sista föreställningen...

Älskling jobbar hela helgen och typ även alla andra dagar fram till jul nu. Inte kul men det måste göras det oxå.

Hörrni, det här med hantverkare alltså.... Nån sotargubbe ska komma till oss idag och besikta vår öppna spis och skorstenen. Vilken innebär att han måste få komma upp på vinden och då måste någon hålla sig hemma när han kommer.
Japp, så fick man en anvisad tid oxå. 11:00 - 14:00 - NÅN GÅNG DÄREMELLAN. Hallå?
Tror dom att folk sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna och ägnar sig åt att vänta på sotaren eller?
Som om deras jobb var viktigast i hela världen.
Tilläggas bör att det även stod på tidlappen: "Vi har mycket små möjligheter att anpassa tiden efter önskemål, ej nyttjad anvisad tid debiteras". Halleluja!
Helt sjukt. Dom verkar helt ha förträngt att de flesta människor har ett arbete. Jag fattar att de behöver få komma dagtid, men en anvisad tid med ett spann på 3 timmar känns lite övermodigt faktiskt.
Man kan säkert ta ledig från jobbet nån timmeeller så, men tre nja.

Ja, ja syster och Hannes är i alla fall hemma hos oss och "vaktar" i väntan på den lilla sotaren. Tack för det!

Nu: återgå till arbetet.

TJING

Kommentarer
Postat av: Åsa B

Hallå! Va duktig du var idag på ABBA. Du är som klippt å skuren vid micken!

Det där med sotarn håller jag med om. Jag ringde dit vid ett tillfälle och sa att jag lägger ut nyckeln, går inte sitta hemma och vänta. Det gick bra det med.



Sköt om dig! Kramen Åsa

2008-12-06 @ 22:53:31
Postat av: Hanna

Men tack, vad gullig du är! Det var kul faktiskt, som alltid.

Ja, lägga ut nyckeln hade varit sista utvägen för oss oxå, men det stod på lappen att dom helst ville att nån skulle va med, men dom läre ju fatta att man har ett arbete oxå. Grr!

Nu är det iaf gjort, det tog typ 3 minuter för den lilla gubbben. Ha ha.



Ha det bra, kram!

2008-12-07 @ 14:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback