Måndag 1 december

Så var det måndag igen och den 1 december.
Nu är julmånaden här på riktigt.
Sa till Pär i lördags att jag önskar att det var jul lite längre och oftare så man får ha så här mysigt med stjärnor och stakar hemma ännu mera. Det är ju så fint!
Många timmar tog det, och en trött Hanna blev det kvar men oj vad fint det blev hemma.
Det är en helt annan sak att göra adventsfint när man har ett eget hus att pyssla i.
Då menar jag inte bara att det tar mer tid och det är mer yta som ska städas, det blir fantastiskt mycket finare oxå.

Jag älskar om möjligt vårt hem ännu mera nu. En bidragande orsak är ju dessutom att hallen är klar och det belv otroligt bra - toppen!
Nu kan man säga att ena delen av huset är fixat och fint vad gäller tapeter etc, medan den andra står på tur för make over. Skönt att se slutet i tunneln iaf, även om det är en hel del kvar att fixa.

Sovmorgon idag (det är ju måndag), skönt. En prom med vovven hann jag med oxå innan det bar av till arbetet.
Nu saknas bara snön som ska utgöra pricken över i:et för att julstämmningen ska vara total.

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback