Ett snuvigt uppvaknande

Onsdag idag och jag är snuvig.... Bläk! Jag gillar inte att va förkyld. Dock oundvikligt denna gång då Pär kom hem från Badgastein dunder-sjuk och har man varit ifrån varandra i en och en halv vecka är det lite svårt att låta bli att pussas och kramas. Så min snuva kom väl som ett brev på posten kan man säga. Ja, ja......

Den här veckan har annars varit rätt lugn och skön hittills. Varit hemma sen i torsdags förra veckan och ska ner imorn över dagen en sväng. Sköna dagar med lite plugg, en mest ledighet. Det kan nog behövas det oxå.

Tiden rullar på i ett rasande tempo har jag upptäckt än en gång.....
På söndag bär det av till Kajsa i Uppsala för att på måndagmorgon flyga till Olso med thyg-utbildningen.
Blir där hela veckan och kommer hem på fredagkväll.
Veckan efter det är det skola några dagar och sen bär det av till Åre tor-sön. Skojsigt!!!
Och sen börjar vår praktik i 7 (!!!) veckor. Satan i gatan vad tiden går.
Efter praktiken har vi 4  veckor på oss att färdigställa vår uppsats.
Sen praktik igen 3-4 veckor, några seminarier och examinationer i slutet av maj och sen EXAMEN! Believe it or not.

Men just nu tycker jag att det är rätt skönt att tiden går fort så man kommer framåt och blir klar nån gång. Sen efter 5 juni kan den gärna sakta ner lite så man hinner va med och njuta. Tror ni det funkar så...?? Fömodligen inte.

Nej, Carpe Diem är värt att tänka på. Fick ju en sådan ring av Efva Attling i julklapp som jag dock måsta byta storlek på. Undra just när den är klar för avhämtning. Det är ju "bara" en månad sen jag lämnade in den.... Grrr!

Ha en skön dag! /H


Kommentarer
Postat av: bea

Oslo med utbildningen, KUL!! har du bestämt dig ang. jobb? nyfikna jag vill veta:)

Postat av: bea

KUL, ja vi får verkligen sänka medelåldern lite...Har inte hittat någon lgh ännu, hör du något så får du ju gärna höra av dig! KRAM

2008-02-03 @ 12:54:36
URL: http://beatricesahlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback