Mammas lilla hjärta...

Idag har vi varit till veterinären med vår älskade Spira. Det gick bra. Hon nosade lydigt på hund-doktorn och var så trevlig som bara hon kan va.
Lite läskigt var det att sitta på det där bordet som åkte upp och sen ner, men det fixade hon galant.

Matte, husse och hund-doktorn bestämde att en fettknöl/talgkörtel skulle tas bort.
Så Spirulina fick stanna kvar på djurkliniken och matte och husse fick åka hem med ett tomt koppel.
Det kändes lite i hjärteroten kan man säga. Uffa!
Hon tittade på oss undrande som om: "ska inte jag få åka med er hem?"
Lilla hjärtat! Mammas älskling.....
Men hon är ju en sån duktig tjej så jag tror och hoppas att det går galant för dom på kliniken. Det är ett litet ingrepp sa hund-doktorn. Trodde det skulle räcka med lokalbedövning bara - skönt!

        

Så nu väntar jag bara på att klockan ska bli 16:00 så jag får oka och hämta hem min älskling, som för övrigt måste vara i stillhet i 10 dagar nu framöver. Bara korta kiss-promenader.
Hon skulle kunna slå sig i hop med Tildan och hennes gipsade ben. =)

Återkommer med reslutatet av behandlingen. (Om någon är intresserad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback