Tankar kring tapeter och andra ting

Tjolahopp!

Nu har den värsta glädje-yran över huset lagt sig. Fast jag kan komma på mig själv flera gånger om dagen med att tänka, "Gud vad skönt!" Och det är verkligen så det känns. Otroligt skön känsla att veta att man ska få flytta in i ett riktigt hus.
Ett hus som bara är vårat, som vi göra vad vi vill med och där bara vi bestämmer (Mamma!). =)
En trygghet, ett "riktigt" boende och framförallt; slutet på detta eviga letande efter en bättre lägenhet, nåt större, nåt mer "riktigt". Riktigare än så här lär det knappast bli.

Summa summarum:
Nu har vi hus, sommarstuga, stor bil, hund och fasta jobb. Hur många vuxenpoäng är inte det??????
Shit! Det är snart dags att gå i pension tror jag...... My god.....
Bara en sak eller två som saknas....... Men med dessa förutsättningar är jag inte ett dugg orolig, kan ju nästan inte bli bättre!
Idag fick även de nuvarande ägarna handpenningen. Skönt att va av med den, nu är det liksom ÄNNU mer säkert att huset är vårt!  =)

Tapeter tänker jag på typ hela tiden. Tror faktiskt att vi är överens om vad det blir i köket. Fast det var mitt förslag dock. Men Pärtan sa: "ja det där är ju snyggt" Det är stora ord för att va han. Mitt pyre!
Kaklet blir bara vitt, eventuellt fasat. Sen så! Är köket tipptopp!
Hoppas bara att vi kan få det fixat före inflyttning, håll en tumme.

Nu ska jag göra mig redo för träning.

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback