Advent och lussebak

Imorn är det fredag igen.
En speciell fredag.
Jag slutar redan kl 12:00, mycket skönt.
Ska hämta tjejerna (J&T) då på skolan för att baka lussebullar tillsammans. Vi brukar göra det varje år och det är alltid lika mysigt.
En win-win-situation kan man även kalla det.
Åsa gillar inte att baka så där supermycket och min Pär gillar inte lussebullar så där supermycket. Jag gillar både och!
Så då bakar jag med tjejerna hemma hos dom och får med mig en påse bullar hem som jag kan njuta av utan att få 20 påsar över i frysen som inte hinner ätas upp. Perfekt!

Hoppas på att hallen blir färdigmålad den här veckan så jag kan göra adventsfint hemma på lördag. Längtar!

Idag åt jag och Bea på Sibylla till lunch -mummmmmma! Bra vana där! Gott i alla fall.


Efter jobbet ska jag svicha förbi Albert&Herbert öfr att kolla om dom har några snygga julstjärnor att hänga i mitt vardagsumsfönster.
Har hittat fina på Åhlens men dom var inte gratis precis.
Sen ae som vanligt på torsdagar.

Ikväll blir det stuvade mackisar och falukorv - mms det oxå.

Tja rå!


Kommentarer
Postat av: Bea

Falukorv är bra, bättre än tarmkorv kom vi ju fram till :)

Postat av: Hanna

Bea: Ja, usch ja! Blä. Falukorv ska det va. =)

2008-11-27 @ 14:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback