Lördag, IKEA-dag

Det ser helt underbart ut det jag ser från fönstret här i vardagsrummet.
Snön ligger vit, det är helt vindstilla och solen strålar på den gnistrande snön.
Det är lite svårt att ta in detta fantastiska denn 1 nov, med tanke på att det var en grön jul i fjol.
Nu ska vi dock inte ropa hej än, det kanske är lite för optimistiskt att tro att den här snön blir kvar ända till jul men hoppas kan man väl få göra?

Det är lördag idag. Jag vaknade ca 7:00 och var pigg som en mört. Typiskt.
Myste med Pärtan till 7:30 ca innan det blev uppstigning för min del. Pär ligger fortfarande kvar och snusar. Älskar dig så det gör ont, min prins.

Idag bär det av mot Sundsvall och IKEA med syster och Hannes-gubben. Per ska jaga och Pär jobba.
(Per: gift med syster, Pär: min Pär)
Det ska bli jättemysigt. Dels för att det blir en heldag med syrran och go'biten, och dels för att vi behöver en del grejer från IKEA och det ska bli mysigt att få se alla julsaker där och shoppa! =) Det var längesen faktiskt.

Jag längtar verkligen till julen nu. Känslan kom över mig nu när snön kom, det blev så nära på nåt sätt.
Det är så mysigt att vara med min familj, Pärs familj och alla är så glada och härligt, juligt mysiga.
Alla ljus och ljusstakar, granar och julklappar........ Man bli varm och glad i hela kroppen.

Nej, nu är det nog dags att hoppa ur morgonrocken och hoppa in i duschen om vi ska komma iväg till Sundsvall nån gång.
Skriver och talar om vad shoppingen resulterade i sen.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback