Fortum is not the shit

Fortum alltså.... Jag säger bara det.

Ringde dit idag för vi började bli lite fundersamma över att vi inte fått nån elräkning än. Vi har ju faktiskt bott i huset i typ tre månader nu.

Men nej då, det fanns inget el-abonnemang registerat på varken mej eller Pär eller vår adress.
-Och ni har verkligen el i huset? sa människan i telefon.
-Öhhh, ja. Hur tror hon att man lever i ett hus annars. Lagar mat på öppen eld i vardagsrummet eller??

Hur som haver så skulle den snälla människan registera ett avtal på mej fr.o.m. idag.
Så vem som betalat elen fram tills nu är ett mysterium. Håller i alla fall tummarna att det inte är vi. =)
Dom får faktiskt skylla sig själva om dom inte håller koll på vilka de distribuerar el till tycker jag.
Det drabbar nog ingen fattig ändå....

Sen bör det tilläggas att vi INTE ska vara kund hos Fortum i framtiden. Shit, vad dyra dom är!
Det lönar sig att höra sig för på olika bolag kan jag bara säga - stor skillnad!

Ja, men nu vet ni hur vi har det med vår hushålls-el. Intressant? Förmodligen inte.
Men, men i min blogg skriver ju jag. Läs om ni vill. =)

Ciao, ciao!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Haha, ni är inte ensamma. Tog ett tag innan de fattade att vi var kunder också. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback