FREDAG tjugofjärde april

Snart är sköna maj välkommen! (Märkligt, det var ju nyss jul).
Jag längtar till sommar och sol, mjukglass på möljen och vagnspromenad i linne och bara ben.

Men det är lååångt dit, I know. Även om tiden går rasande fort så vet jag ju från vänner och bekanta att den där sista lilla tiden då man väntar på att bebben ska titta ut känns som en evighet. Så jag har inställningen att den kommer vänta minst två veckor extra efter utsatt tid, så 26 juli siktar jag på istället för 12:e. Kanske att det funkar att lura hjärnan? Eller inte...?

Igår blev det städning i huset och iordningställande av vardagsrummet. Bara gardinerna som saknas. Det är så vackert så ni kan inte tro. Jag bara älskar det. Och när jag tänker på tapeterna som satt där innan tycker jag att det är ännu finare.

Det känns så skönt att alla ytor i huset där vi vistas dagligen nu är renoverade och fräscha. Dessutom fina oxå så man kan va lite stolt när man får visa upp det. En stor lättnad. Det är fint hemma hos oss när man kommer hem.
Nu kan bebisen komma när helst den behagar. Huset är i alla fall redo, är vi tro...?

Ikväll är det fest på jobbet, trevligt! Hoppas på god mat och skojigt umgänge.
Imorn; jobb.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Maria

I vilket fall är det inte länge kvar nu! Ni har inte för avsikt att kolla kön innan? Min brors tjej har för övrigt BF nästa vecka. Då blir jag alltså faster. Otroligt spännande! /Grajbo

2009-04-24 @ 19:09:14
Postat av: Hanna

Maria: Hej min käre vän! Vad kul att du skriver en rad. =)

Jag är jättenyfiken och skulle kunna tänka mig att ta reda på könet men Pär vill absolut inte så då blir det inget av med det...

Spännande att du snart blir faster. Jag ska hålla utkik på lg.se och i tidningen så jag ser när den anlänt.

Har ni finväder i Sthlm oxå? Jag jobbar oturligt nog idag och det var redan 15 grader varmt kl 8:00 ghär i morse, sjukt! Men otroligt härligt! Ikväll blir det grillning.

Sköt om dig, kramis!

2009-04-25 @ 08:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback