Mat, målning, solsken och söndag på måndag.

Påsken är över och med den ledigheten. Imorn är det back to work som gäller. Är ganska avis på alla skolbarn som får en hel veckas ledighet till. Men så är det att va vuxen - knepigt fast bra.

Påsken har varit himlans bra i alla fall.
Angling i strålande solsken, promenader med vovven, nya joggingskor inhandlade (vilka gjorde promenaderna mycket trevligare), vardagsrummet är vitt! Lovely. Och en hel del god mat, slöande i soffan och mys med älsklingen oxå. Precis som det ska va med andra ord. Och magen växer, glömde jag säga det? =)

Japp, vardagsrummet är som sagt vitt. Jag har grundmålat alltihopa två gånger och ska imorn eller på ons förhoppningsvis inhandla den slutgiltiga färgen (oxå vitt) som ska målas med ett sista lager.
Fondtapeten ska beställas och när den kommit på plats är det KLART!
Ska bli underbart att få ett fint vardagasrum som ser ut som vi vill ha det och inte är aprikos-spräckligt längre.

I veckan ska det även inhandlas cykel. Det händer mycket nu!
Såg den med stort D i lördags på Team Sportia så nu slår jag till. Ska bli så härligt att susa fram i solen på torr asfalt på ny, bekväm hoj.
Nu när även pyret i magen börjar säga ifrån och inte vill att jag ska träna så mycket som jag vill så ska det bli skönt att kunna cykla till jobbet iaf. Så får man lite motion på köpet där. 1,2 mil t.o.r. är ju ändå en liten bit.

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback