På't igen

Så var det ny vecka och dag nummer två redan.
Gårdagen spenderas i Gävle på kurs i äldretandvård - ok, är mitt omdöme, inte mer.

Målningen i vardagsrummet gjorde jag klart i ett svep på fredag-em efter jobbet. Så sköönt!
Sen for vi till Hassela för fiske på isen på lördagen, härligt med lite sol på näsan igen.
Söndagen gick i husgöromålens tecken. Jag krattade gräsmattan fin från löv och annat bös hela dagen kändes det som. Gick ut vid 11:00 och in vid 16:30 typ. 
Ont i handlederna så här efteråt? Ja. Blåsor trots handskar? Ja.
Pär bytte däck på min bil och klippte ner monsterbusken vid garaget. Så nu är vårbestyren på gång för fullt i Vik. Det är roligt att ha hus nästan jämt..... Önskar jag kunde säga att vi snart var klara, men trots att jag krattade nästan hela framsidan i söndags så är det nog två tredjedelar av tomten kvar, minst. Hua....

Igår var det premiärtur på nya hojen på riktigt. Cyklade till stan och hem. Gick bra, men var rätt så kallt. Brrr!

Nu ska jag jobba nån timme till sen blir det Step kl 17:00.

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback