Soliga söndag

Söndag och sol, en rätt så trevlig tillvaro.
Jag är dock i lite av ett vakum idag. Trött som aldrig förr.
Nu har Mira varit vaken inatt tror ni, men så är inte fallet. Mira har sovit och mamman har varit vaken, sjukt eller hur?
Så himla irriterande om inte annat.

Somnade gott strax före 23:00 och vaknade till lite när Pär kom och la sig vid 00:30.
Sen var det kört. Kunde inte somna om och låg bara och lyssnade på skruttans grymtningar och stånkande. Hon sov förmodligen hur bra som helst men höll sin kära mor vaken trots öronproppar.

Ammade till slut vid 03:30 då jag förmodligen väckt lillgumman och sen la jag mig i gästrummet.
Fick ett par timmar där mellan 04:00 och strax efter 07:00. Ammade igen och sen slumrade vi lite till och från fram till 09:00 då pappa och Mira gick upp. Jag sov en timme till, välbehövligt men inte tillräckligt känns det som...

Så idag har det inte gjort så många knop. En promenad i solen och lite tvätt är väl vad vi åstadkommit.
Ikväll blir det grillning, man läre ju passa på när solen skiner.

Var på MIO igår. Det blir inte soffan vi såg i katalogen, men förmodligen en annan liknande.
Vi måste bara bestämma vad vi ska göra med de soffor vi har och ta ett beslut. Det handlar ju trots allt om några tusenlappar. Men himla sugna är vi, det skulle bli så mycket finare i vardagsrummet med en ny, mörk soffa.

Imorn är det ny vecka. En vecka då jag starkt funderar på att börja träna igen så smått. Kan inte hålla mig längre nu.

Skön söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback