Vår vita vintervärld

Nu är det vinter på riktigt! Härliga tider!
Nästan tio grader kallt och massor av snö, precis som det ska va en vecka före jul. Mys!

I år har man dock fått en hel del extra huvudbry nu när snön och kylan kommit.
Kan skruttan sova ute fast det är kallt?
Hur mycket kläder?
Windstoppermössa eller inte?
Sover hon lika bra på framsidan (bilvägen går rätt nära vårt hus)? Med tanke på att baksidan inte kan beträdas med vagn pga ca en meter snö.

Men som vanligt finns inga givna svar. Man får testa och se vad som funkar.
Dagens svar ser iaf ut som följer;
- JA, hon kan sova ute trots -9. Har sovit bättre idag än på länge.
- Rätt lagomt med kläder. Långkalsonger, fleece och overall.
- NEJ, ingen windstoppermössa. Det blåser ju inte i vagnen. ;) Hjälmmössan i ull från Po.P är ovärderlig!
- JA, hon verkar sova som en stock på framsidan oxå. Plus att då står hon på bron har hon tak över sig. Bra i detta snöväder. Och bilarna hörs ju knappt nu när all snö kommit som ljuddämparre.

Dessutom har moffen varit här och skottat åt oss idag (ovärderligt) och då gjorde han även en gång runt till baksidan så nu kan skruttan stå där och sova oxå om hon vill. Great!

Nu väntar jag på att älsklingen ska komma från jobbet så jag och Angelica kan åka och träna.
Bättre sent än aldrig. :P

Fredag imorn.
Mamma ska ha skruttan hela dagen så jag kan få pricka av några punkter från min To Do-lista.
Ska bl.a. på F&S och göra det sista på vårens Ae-pass.
Sen ska de sista julklapparna handlas oxå. Så skönt när det är klart!

Peace out!

Sötnosen med go'kinderna!
Finaste tjejen i stada!


Kommentarer
Postat av: Anna

Finaste lilla tjejen!!

Längtar att få träffa er nu, känns som det var längesen. Kram!!

2009-12-17 @ 19:25:05
Postat av: Mira

Jag längtrar efter min Anna jag med! Puss

2009-12-17 @ 20:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback