Nu börjar det likna nåt

-6 grader och sol, det är så det ska vara.
Härligt, idag hade man velat sitta på nån sjö med varm dhoklad och ett pimpelspö eller i en snögrotta i backen. Vilket väder!
Att temperaturen gått upp från -19 till -6 känns som ett steg i helt rätt riktning.
Det får mer än gärna va ritkigt vinter men över -10 behövs inte tycker jag.

Idag lyxade jag till det och tog komp mellan 7 och 8, hade inga patienter inbokade så då får man passa på. Vilket lyx att få kliva upp en hel timme senare och åka till jobbet när det nästan är ljust. Att en timme gör sån enorm skillnad.
Det är skönt att det börjar bli ljusare nu och bättre blir det ju närmare våren vi kommer.

Pyret i magen väckte mig i morse. Vet inte vad det gjorde men nån form av gymnastik måste det ha varit som den stökade på. Hur häftigt som helst och en mysig känsla. =) Undrar vem du är där inne...?
Igår tog jag hem en katalog från Emmaljunga (barnvagnar) som jag och Pär skulle titta i tillsammans och komma överens om vad vi skulle ha för vagn. Typen av vagn är redan spikad, det var mer färgen vi skulle komma överens om. Eller han skulle godkänna mitt förslag kan man väl säga.... Hrrmm!
- Finns det inga vagnar i den här katalogen, bara en massa folk ju.
- Jo, bläddra vidare. Vad tycker du, den eller den?
- Jag ser ingen skillnad, alla ser likadana ut. Bestäm det där du.
- Nej, men de väger ju olika, har olika chassin och hjul, ser du inte? Den här ser ju mycket bättre ut än den t.ex.
- Nej, jag fattar inte, bestäm du.
Det var ju inte så jag tänkt mig. Men han ska få se dem live nån dag på Albins istället så kanske han ser att brun och grön inte ser lika ut..... Vill att vi ska bestämma tillsammans, inte bara jag.

Snart är det helg!

Må så gott!

 Min nya lur, så fin. Med röda blommor på dessutom (fanns ingen bild på den).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback