Midsommar?

Varför är det alltid kallt och dåligt väder på midsommar?
Kan vi inte flytta fram den högtiden lite till typ juli då det i alla fall känns som det är mitten på sommaren,. för det är väl det som midsommar betyder eller?
Nu känns det mer som höst än mitt i sommaren, burr!

Men midsommar läre det bli oavsett regn eller sol... Vi ska få umgås i trevligt sällskap i Ede, Hassela imorn.
Har handlat och bakat lite gott idag som vi ska ta med, det blir säkert toppen oavsett väderlek. Värdparet har stor inglasad veranda så det är inga problem. Regna på bara!

Ja, handlat skulle man ju ha gjort någon annan dag. Kvantum var invaderat av lika mycket folk som Egyptens gräshoppor tror jag och ombyggnationen gör att alla springer runt som yra höns och inte hittar.
Tur att jag bara skulle ha ett fåtal saker och lyckades kryssa mig mellan pensionärer och barnfamiljer.

Nu börjar det synas här hemma att det ska komma en bebis till vår familj.
I tisdags bäddade jag vaggan och vagnen. Skötbordet har varit på plats ett tag, men nu är det påfyllt med diverse nödvändigheter och står bara och väntar på att bli använt.
Fick en påse med små neutrala "första kläder" av faster Åsa härom dagen så det har tvättats och vikts in i byrån oxå.
Vaggan har inte hängts upp i taket ännu och bilbarnstolen ska monteras in i bilen, men det är det enda som är kvar tror jag.

     


Längtar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Myspys! förstår att Ni längtar! inte långt kvar nu!

Postat av: Anna

Ha en härlig midsommar!

Ses till veckan. Kram

2009-06-18 @ 19:46:09
Postat av: mormor

Det är inte bara ni som längtar det gör "mormor" och "bonusmorfar" också. Hoppas bebben inte kommer när ni är i Stockholm!! Ha det så mysigt kram "mormor".

2009-06-19 @ 17:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback