Sol i sinnet

Idag skiner solen även ute, gillas starkt.
De senaste dagarnas grinväder kan ju knäcka den starkaste, fy vad trist det är med höstrusk.

Trots att solen skiner känner jag mig mer frusen än vanligt. Ingen brasa är tänd heller, kanske beror på det?
Jag myser under filten ett tag till tror jag. Måste passa på medan tösen sussar ute i vagnen.

Pappa Pär är ledig idag oxå, det är helt underbart att ha honom hemma.
Eftersom helgen ägnades åt älgjakt känns det extra skönt att han är hemma några dagar nu istället.

Dagens projekt; skruva ihop IKEA-möbel. Blir nog till största delen Pärs projekt.
Himla skönt att vi äntligen införskaffat en TV-möbel. Bara de fula kablarna som hänger ner från TV'n försvinner så är vardagsrummet nästan tip top!
Ett vitrinskåp saknas men det kan vi leva med ett tag till.

Funderade igår på vart vi ska ha julgranen.
Känns som att man bör ha en sån nu när vi har Mira.
De senaste åren har vi slopat julgran. Vi har ändå mest varit borta under julhelgen så ingen har liksom tittat på den. Men i år vill vi nog ha en fin gran att starta mysiga traditioner kring för vår lilla skatt.
Nånstans får den väl plats.

Om dryga två veckor är det dags att döpa Mirisen. Hoppas prästen hör av sig snart så vi kan styra upp det hela.
Det ska bli mysigt med dop.

Skön tisdag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback