Monday

Idag har vi haft en riktig toppendag Miran och jag.

Började dagen med sovmorgon till 9:45, underbart.
De sedvanliga morgonbestyren och lite lek under babygymet sen var det dags för frökens första tuppis.

Provade igår att bara lägga ut henne i vagnen utan att gå med den till hon somnar.
Fick då springa ut och in som en galning typ 100 gånger när hon tappade nappen stup i ett tills att hon somnade.
La ut henne i vagnen på baksidan idag igen och jag behövde inte gå ut en enda gång. Hon måste ha slocknat direkt - lovely!
Kan ju va skönt att det funkar oxå. Inte alltid man har tid och/eller lust att promenera 30 min, en timme varje gång hon ska sova liksom. Speciellt i vinter.

När klockan närmade sig 13:00 drog vi in till stan på mammagrupp. Trevlig att ses och surra lite.

Sen ut till mormor som fick barnvakta när jag for på aerobics mellan 17-18. Skruttan hade somnat i vagnen efter jag åkt och sov fortfarande när jag kom tillbaks.
Fick väcka henne vid 19:30 då vi måsta åka hem.

Så tösen har mer eller mindre sovit sig igenom den här dagen.
Vilken skillnad det märks när hon sover bra. Då är hon en toppentjej de korta stunder hon är vaken.
Äter bättre gör hon oxå.

Imorn har vi inga planer. Kanske lägga sista handen vid kusinens 1-årspresent?

Nu ska jag och älsk mysa med lite kex och ost. Skruttan sussar sött i vaggan.

God kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback