New week

En ny vecka har startat, min sista lediga på två månader, och den inleds med sol. Härliga tider! :)
Att termometern visar knappa 20 minusgrader får man inte bry sig så mycket om.

Det slog mig igår att samtidigt som det är min sista mammalediga vecka är det Pärs sista vecka på jobbet.
Känns kanske mer konstigt för honom än för mig...?
Kommer bli toppenbra för honom att få komma ut ur butiken ett tag och få lite ny input.
Säkert både jobbigt och kul, men med tanke på den arbetsmängd han haft den senaste tiden så vet jag att det behövs.

Igår hade vi en myssöndag hela familjen, hela dagen.
Började med skottning av garagetaket medan trollet sov på fm.
Sen mat och mys hemma hos mormor & moffen. Jag fick även massage av mormor på rygg och ben, skönt!
Hem igen och en lugn och skön hemmakväll med OS och soffmys.
Söndagar är ibland de bästa, och ibland de sämsta, dagarna.

Nu när Pär blir pappaledig kommer vi ju ha hela helger tillsammans i princip varje helg! Det ska nästan bli det bästa.
Undantaget är två helger under denna period. Jag jobbar ju en lördag/månad.
Vad mycket härlig tid vi kommer ha tillsammans när helgerna blir två gemensamma dagar.
Skidåkning i Hassela och bad i Iggesund är två saker vi vill hinna med.

Nu ska jag pyssla på lite till här hemma. Har redan dammsugit, plockat tvätt, hämtat ved och gått ut till hundgården med voffsen. Men än finns det mer att göra...!

Kl. 13 drar vi till Vilhelm på mammaträff. :)

Pling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback