Välkommen februari

Då var det dags att vända blad på almanackan och hälsa februari välkommen.
Härligt tycker jag.
Februari är på nåt vis den sista riktiga vintermånaden, fr.o.m. mars får man börja tycka, och längta efter, att våren är på väg.

Tulpaner är något jag älskar och som verkligen visar att vintern faktiskt har ett slut.
Köpte en fin bukett med vita till älsklingen i helgen eftesom han fyllt år.
Skulle alltid vilja ha en bukett här hemma på bordet, man blir gladare på nåt sätt av färska blommor oxå.

En nybliven, men kär vän, Cecilia gjorde mig uppmärksam på att i söndags var det 144 dagar kvar till midsommarafton. Det ni!
Borde alltså va 142 dagar kvar idag då. Låter inte så mycket egentligen...

Den här veckan satsar vi 110% på att kurera bort den sista hostan på trollet och laddar inför lördagens mat och mys i trevligt sällskap.
Om allt går enligt planerna (j*lar om det inte gör det) kommer familjeran Nord/Henriksson & Sjöstrand/Lindh hit då och myser med oss.
Tre rätters middag och trevligt umgänge, kan knappast bli bättre. Längtar!

Nu ska jag ta fram snabeldraken och göra nån nytta medan lillan sussar.

Trevlig tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback