Doften av nytvättat

Trollet sover ute på bron, skönt nedbäddad i vagnen.
Pappan gick ner till sjön för en stund sedan i hopp om att lura en abborre eller två.
Jag har just hängt en maskin tvätt och myser nu i soffan framför brasan med en bit kladdkaka som blev kvar efter gårdagen. =)

Det luktar så gott när man hänger blöt tvätt. Tvättmedel och nytvättat, rent helt enkelt.

Damerna åker storslalom på TV'n. Jag är så skidsugen så jag dör snart.
Hoppas vi tar oss iväg till Hassela nån dag snart om inte det blir nån skidresa längre bort.
Nu ska Anja starta, hejja hejja!!

Gårdagskvällen innehöll plankstek, hemmagjord, i trevligt sällskap.
Angelica och Mathias stod för värdskapet och jag och A kockade.
En jättemysig kväll med trevligt sällskap. Det kommer göras om! Nästa gång får killarna fixa käket. =)

Nu ska jag njuta av tystnaden och lugnet en liten stund till innan den lilla älsklingen slår upp sina blå.

Anja kom i mål på en andra plats. Hoppas hon håller den till andra åket.

Ciao!

    Gårdagens pulkatur ner till sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback