Sjukstuga

Hej vad det går!
Här snorar Mira och jag ikapp. Eller Mira kraxar och hostar mest. Jag gör alltihopa.

Peppar, peppar - idag är tösen feberfri. Än så länge iaf.
Efter två dagar med en feber som pendlat mellan 38,5 och 39,2 så känns det skönt att tempen stannade på 36,8 idag.
Igåreftermiddag när febern var som högst låg skruttan i våra famnar med nappen och snuttis och bara myste. Då vet man att hon är sjuk. Hua. :(
Men efter en Alvedon och besök av mormor & moffen åt hon iaf en hel portion gröt till middag och har sovit bättre i natt.

Hostan är besvärlig - för oss båda. Jag tror att lungorna ska komma upp när som helst och Mira sover så dåligt just för att hon hostar hela tiden.
35 minuter skrapade hon ihop nu på fm, som annars brukar va mellan 1 - 1,5 timme.

Efter lunch ska vi besöka Kronans droghandel (sjukt namn!). Sinova och Strepsils till mamman och kanske en örontermometer till Miran. Är ju så bökigt att klä av så fort man vill kolla febern och sen tycker hon inte det är så kul heller med rumptermometern längre.

Nu måste jag snyta mig - igen!

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback